1. Om Tibro Skog & Trädgård AB
  • Företaget har sitt säte i Tibro. Företagets postadress är Snickaregatan 1.
  • Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@tibroskog.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter sÃ¥ hör vi av oss inom kort.
  1. Beställning
  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
  • Är nÃ¥got fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@tibroskog.se.
  1. Leverans
  • VÃ¥ra normala leveranstider är 1-4 dagar. OBS! Beställningar lagda pÃ¥ helger skickas tidigast pÃ¥ mÃ¥ndagen efter.
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstÃ¥ (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss pÃ¥ e-postadress: info@tibroskog.se.
  1. Priser
  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring frÃ¥n leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende pÃ¥ felaktig information och förbehÃ¥ller oss rätten att justera priset.
  1. Ångerrätt
  • Vid köp av varor pÃ¥ webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars Ã¥ngerrätt som gäller frÃ¥n det att du har tagit emot en vara som du har beställt.5.1 Vid nyttjande av din Ã¥ngerrätt:
  • Du mÃ¥ste meddela att du Ã¥ngrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@tibroskog.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgÃ¥ klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter Ã¥ngermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du stÃ¥r för returfrakt, leverans och skick pÃ¥ produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • PÃ¥ Ã¥terbetalningsbeloppet förbehÃ¥ller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.5.2 Ångerrätten gäller inte vid:
  • Produkter som pÃ¥ grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt Ã¥t dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemÃ¥l.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten pÃ¥börjas utan Ã¥ngerrätt.
  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
  • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.För mer om den lagstiftade Ã¥ngerrätten, se här.
  1. Reklamation och klagomål
  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändÃ¥ vara skadad eller felexpedierad när den anländer Ã¥tar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt Ã¥tgärda felet.
  • Du mÃ¥ste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • KlagomÃ¥let ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.6.1 Hur gÃ¥r du tillväga vid reklamation?
  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@tibroskog.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om det inte lyckas oss att Ã¥tgärda felet eller leverera en liknande produkt, Ã¥terbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi stÃ¥r för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehÃ¥ller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer frÃ¥n Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
  1. Ansvarsbegränsning
  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstÃ¥ pÃ¥ grund av produkten.
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rÃ¥dande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvÃ¥da, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans frÃ¥n leverantör.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar pÃ¥ produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vÃ¥r kontroll.
  1. Produktinformation
  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel pÃ¥ denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna Ã¥terger produkternas exakta utseende dÃ¥ en viss färgskillnad kan förekomma beroende pÃ¥ bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid pÃ¥ bästa sätt att exponera produkterna sÃ¥ korrekt som möjligt.
  1. Information om Cookies
  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare pÃ¥ en webbplats i integritetssyfte fÃ¥ information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att fÃ¥ spara pÃ¥ din dator för att ge tillgÃ¥ng till olika funktioner. Det gÃ¥r att ställa in sin webbläsare sÃ¥ att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta pÃ¥ Post och telestyrelsens hemsida.
  1. Personuppgifter
  • Genom att handla hos Tibro Skog & TrädgÃ¥rdsmaskiner AB accepterar du vÃ¥r dataskyddspolicy och vÃ¥r behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
  • Tibro Skog & TrädgÃ¥rdsmaskiner AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen dÃ¥ du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen Ã¥t dina individuella behov.
  • Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
  • 10.1 Vad är en personuppgift?
    En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
  • 10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
    För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
  • Dina uppgifter lagras sÃ¥ länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
  • 10.3 Rättslig grund
    I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
    Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
  • 10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
    10.4.1 Betalleverantör
  • Vid genomförande av köp, delas information med vÃ¥r betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
    De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna.
  • 10.4.2 Fraktbolag
    För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
    De fraktbolag vi samarbetar med är: Dhl, postnord.
  • 10.4.3 Nyhetsbrev
    Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
    Vi använder getanesletter för utskick av nyhetsbrev.
  • 10.5 Rätten till tillgÃ¥ng
    Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
  • 10.6 Rätt till rättelse
    Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
  • 10.7 Rätten att bli glömd
    Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
  • 10.8 Ansvarig för dataskydd
    Tibro Skog & Trädgårdsmaskiner AB är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
  • 10.9 SÃ¥ skyddar vi dina personuppgifter
    Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
    Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.
  1. Ändringar till de Allmänna Villkoren
  • Vi förbehÃ¥ller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online pÃ¥ webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök pÃ¥ webbplatsen.
  1. Tvist och lagval
  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstÃ¥nd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomÃ¥l online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut frÃ¥n ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.